JIIHA!


Är tillbaka från utflykten. Vi åkte till Isa Beys moské istället, kan ju inte säga att jag vet så mycket om den men improviserade och det gick fint. Hade världens sötaste grupp, hälften svenskar och hälften danskar. Fick kram från alla danskar när de gick av, åh gull!

Danskar är så mycket mer öppna och avslappnade än vi är. Sen blir de ju galet arga, när något går fel. De kan liksom inte dölja det på samma sätt som vi svenskar ofta gör. Men då vet man å andra sidan precis var man har dom. Man kan alltid se om de är glada eller arga.

Sirince var mysigt som alltid, men massor av folk nu när det är Bayram-tider. Och jag hade en creepy lokalguide. Han var lite sista alternativet-guide eftersom de flesta firar Bayram och inte jobbar i helgen. Tror han var lite retarderad alltså, för han sa om allting fyra gånger och hade ingen aning om hur många vi var i bussen, trots att jag sagt tjugo gånger att vi var tretton gäster och totalt femton med honom och mig.

- So we are fifteen?
- Yes, totally fifteen.
- Without me?
- No, with you.
- How many guests?
- Thirteen.
- So how many are we totally?

Ja, ni ser ju själva. Men det var ganska kul, han var underhållande. Speciellt när han flera gånger, efter att ha stått blickstilla och tyst i en kvart, plötsligt sprätter till och börjar ropa till alla gäster att det finns en jättebra läderväskebutik runt hörnet. Kom med, kom med, ni kan bara titta, jättebra pris här borta. Och sen skulle han prata med mig om sin komis i butiken under hela bussresan därifrån.

- Yes he has four children.
- Okej.
- And he is a very good man.
- Okej thats good.
- Yes and he has very nice shop, did you see the shop?
- Yes I saw the shop.
- Four children.
- Mm.
- This gentleman in the shop, he has four children. He is very nice.

Åh. Nu ska jag starta en film och slappna av! Men det har varit en jättebra dag, gästerna var verkligen söta. Meeega dejligt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haahhahahahha love the lokalguide<3

2010-09-12 @ 14:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0