HEJ PÅ ER SMÅ HALLON!


Nu är jag tillbaka i Kossodosso! Somnade som en sten efter lunchen/frukosten nu när jag kom hem från Efesos. Drömde massa konstigt, i den sista drömmen var jag med familjen i Röda Havet och snorklade och så hade vi någon frågesport samtidigt. Och plötsligt sögs jag ut av en jättestark ström - och vaknade. Jaha.

Har haft det jättemysigt i Dalyan men missade sista bussen från Aydin och fick åka till Söke istället när jag skulle hem igår. Från Söke är det fortfarande en timme till Kusadasi och sedan fick jag åka taxi hit för bara tvåhundrafemti kronor mer än det hade kostat om jag inte missat bussen. Men men. Fick ju hotell, mat och utflykter gratis så det gör ingenting!

Dalyan är verkligen hur mysigt som helst. Floden är nästan grön eftersom växterna på bergen omkring speglar sig i vattnet och det finns två naturliga lerbad man kan åka till med båt. Första dagen åkte jag med vår utflykt till sköldpaddstranden och igår tog jag en båt åt andra hållet till den sjunkna staden som legat där för fyratusen år sedan. Vi badade vid en ö där ruinerna från staden fortfarande finns kvar och besökte ett annat lerbad där nästan bara turkar går, mycket lugnare.

Så om det stämmer att man blir tio år yngre av att bada lerbad, är jag alltså fyra år nu.



De kariska klippgravarna utanför Kaunos.



GAGA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0