Den som väntar på nåt gott..


Väntar faktiskt alltid för länge.

För tre veckor sen beställde vi en massa saker från huvudkontoret i Sverige. Broschyrer till välkomstmaterialet som gästerna får på bussen, nya busskyltar och mycket mycket mer. För tre veckor sedan. En kille på kontoret har haft ansvar för att ta reda på när paketet kommit fram och efter en vecka tyckte vi det var konstigt att ingenting kommit, eftersom de hade skickat iväg det hemifrån.

Gång på gång frågade vi honom och fick hela tiden till svar att nej, det finns inget paket på flygplatsen till er. Efter tre veckor hade vi redan haft en hel del problem pga att det här fattades och jag ringde upp killen igen. Han var då Bayram-ledig men eftersom han nästan alltid är ledig tog jag väldigt liten notis om det. Var vid det laget måttligt irriterad på att paketet aldrig dök upp och frågade hur det kunde komma sig, när det som sagt skickades för nästan tre veckor sedan.

Han sa att han skulle kolla på tisdag men jag sa att då var det ju försent, då kommer våra svenska gäster och då behöver vi broschyrerna. Det slutade med att han mer eller mindre la på i mitt öra och jag kokade lite inombords. Efter fem minuter ringer han upp igen och meddelar att han frågat sin chef, som berättat för honom att paketet finns i Izmir. Och har funnits där i två veckor.

Efter några frågor om hur i hela friden han inte har kunnat ta reda på det under dessa tre veckor som gått, och utan att ha fått något svar på dessa frågor, försökte jag få honom att planera in en tid när vi kunde hämta ut paketet. Vilket inte gick så bra. Så jag ringde istället till de andra killarna på kontoret som sa att självklart hämtar vi ut det på måndag när de öppnar igen efter helgen.

JIPPI! tänker vi. Äntligen får vi våra paket! Men när så måndagen kommer och jag ringer till killarna, får jag till svar att paketet blivit sänt tillbaka till Sverige. Eftersom ingen hämtade ut det. Efter att vi allihop har kokat tillsammans av ilska i två dagar, gick jag idag upp till killen som hade och fortfarande har ansvaret för våra paket. Han sitter som vanligt i sin stol och gör absolut ingenting.

- So where is our package? frågar jag honom.
- Wait I will check, svarar han och tar upp sin mobil.

Och ringer till Burger King för att beställa en cheeseburgare. Åh gode Gud jag kanske inte kan flytande turkiska men jag är inte dum i huvudet. Kan ju meddela att den killen inte kommer ha mycket ansvar efter det här.

Så jag är ledsen svenska gäster, att ni fick ett kopierat informationsblad istället för en välkomstbroschyr. Och för att de finska busskyltarna är lite tejpade. Men ni vet vad de säger... Den som väntar på något gott!

Och så kan ni själva välja hur den meningen ska avslutas. :)


Kommentarer
Postat av: the legend

Vilken korv!!!!!

2010-09-16 @ 01:06:34
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0