Nejmen. Godnatt då!


Managerkursen är sjukt inspirerande. Man lär sig en hel del som faktiskt hade varit bra att veta innan, men som iallafall är superbra att veta nu och som vi verkligen kommer ha nytta av i framtiden. Och jag tror vi alla verkligen har lust att börja nu, att få vår sommardestination och vårt team och att äntligen sätta igång.

Åker till min vinterdestination Dominikanska Republiken på söndag - och ska söka sommardestination på onsdagen efter. Lite galet, men som tur är vet jag vart jag vill. Turkiet here i come! Förhoppningsvis.

Det är så kallt att öronen nästan trillar av men fortfarande älskar jag friskluften och vilken effekt den har, att man blir pigg bara av att sticka näsan utanför dörren. Människorna i Sverige är också mycket trevligare och mer tillmötesgående än jag minns. Innan man pratar med dem är de väldigt mycket för att ignorera en och absolut inte under några omständigheter möta ens blick eller råka le. Men frågar man om vägen till exempel (som jag gjort ungefär femton gånger hittills) så är de jättegulliga och hjälpsamma.

Så sluta ha fördomar om svenskar! Haha, det där var mest till mig själv. Glömmer liksom bort lite hur det är när man varit borta ett tag. Däremot är det lika dyrt, om inte dyrare, än jag minns. Sanslöst dyrt. Ett glas vin för 58 kronor och ett toalettbesök för 10 kronor?! Är det föresten normalt här att killar och tjejer delar de stora offentliga toaletterna?

Det var de stora frågorna för dagen, nu ska Kicki sova. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0