Brum brum!


Imorse körde jag Brur till skolan och var därmed frisläppt i den svenska trafiken igen för första gången sedan april. Eller ännu längre sen.

Det gick faktiskt bra! Körde precis på hastighetsbegränsningen, väl medveten om att poliser lurar bakom varje hörn med böteslappar på tusentals kronor om man överstiger begränsningen med 3km i timmen. I know this, dom kan inte lura mig. Lite svårt var det i rondellen dock, eftersom jag är van vid att bara köra rakt in och att de som befinner sig inuti rondellen lämnar företräde för dom som kommer in. Så går det ju inte till här. Och det kom jag på innan jag kört fram till rondellen.

Sen förvånades jag lite över att alla körde i högerfilen? Och vad tyst det är när ingen tutar! Pappa undrade om jag hade tutat något men det hade jag inte, det fanns ju ingen anledning. Råkade blinka med hellyset en gång men det sa jag inte. Fast nu läser han det ju här iallafall. Men det berodde bara på att jag tog fel på hellyset och vindrutetorkaren, inget märkvärdigt.





Ps. Fick en reflex att köra om bilen framför när han (och alla andra) låg i högerfilen påväg tillbaka från Brurs skola. Hade inte bråttom överhuvudtaget, men det är så man gör i Egypten och Turkiet. Iallafall i Egypten. Om vänsterfilen är ledig, kör man om. Men lugn bara lugn, jag hejdade mig och låg snällt kvar bakom bilarna, polisen fick inga boter utdelade imorse. Inte till mig iallafall. Ds.

Kommentarer
Postat av: annnelis.blogg.se

HAHAHAHAHHA you go kickson!

2010-11-18 @ 12:20:53
URL: http://annnelis.blogg.se/
Postat av: Lena

Du är så duktig :) När jag kom hem från Dubai var jag nervös över att inte köra automat, men det var visst inga problem det inte. Växelspaken satt där den alltid suttit :)

2010-11-18 @ 16:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0