Sol, sol och blå himmel.


Sitter just nu på Café Café längs Kusadasis strandpromenad och har precis avslutat min trejde kaffe. Kanske borde äta frukost. Känner mig fortfarande lite svullen runt ögonen, tror att Tusen strålande solar är den bästa boken jag läst. Jiises vad sorglig men värd varenda tår! Funderar på att skriva ett mail till Khaled Husseini och berätta hur bra han är.

Ett gigantiskt kryssningsfartyg ligger vid hamnen men gatorna och restaurangerna är fortfarande lugna, man ser betydligt fler turkar än turister vilket är väldigt skönt. Har ringt hem och pratat med halva familjen, trodde det var morsdag men det är tydligen sista söndagen i maj. I Sverige. Lätt att bli förvirrad, när alla turkar, danskar och finnar firar morsdag idag.

Igår var vi i Serince igen och provade fruktviner, köpte olivolja och granatäppel-olja som är helt galet god att ha på sallad. Sen besökte vi marknaden i Selcuk och jag som bara tänkt köpa solglasögon kom ut med nya trosor (EN LIRA STYCK!!), linnen (fem lira styck, det vore nästan en skam att inte slå till) och en påse fylld av de kanske godaste oliverna jag nånsin ätit. En påse för två lira.

Turk: Turkce biliyormusun? (förstår du turkiska?)
Sofie: Aiwa! (Ja. På arabiska.)

Det är lätt att bli språkförvirrad!



Här har dom stora tomater!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0