Förlåt lilla ödlan.


Vi kan ha dödat en ödla idag. Vi var på Adaland och såg en grön ödla simma i en av poolerna. Pau lutade sig närmare för att ta kort på den och då började den sprattla helt i panik för att komma därifrån, och sen spelade den död. Och den fortsatte spela död hela tiden så det var lite svårt att koncentrera sig på vad Adaland-killen sa när vi hela tiden såg den gröna ödlan flyta runt i ögonvrån. Ojdå! Förlåt lilla ödlan. Hoppas du inte dog på riktigt.

Sen åt vi hamburgare, pommes och ungefär tjugo liter majonäs innan vi kollade på delfinshowen. Jag blev pussad på kinden av ett sjölejon som var jättesöt men tyvärr luktade gammal fisk. Sen dansade jag och Johanna med delfiner på scenen och så dog min kamera mitt i allt.

Nu ligger jag här på sängen, helt oförmögen att ta mig ner till poolen där mina kollegor sitter och läser om Efesos. Men ska snart ner till dom och uppdatera mitt kompendium från i somras. Imorgon åker vi tillbaka dit, sitter på de antika toaletterna och tittar in i bordellen. Och så ska jag se hur baksidan på Celsus-biblioteket ser ut egentligen, är väldigt spänd faktiskt. :)






Görusürüs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0