EFESOS!!


GODDAMN jag har skrivit två nya sidor till mitt Efesos-kompendie och nu har jag ännu mer ont i axlarna. Borde gå hem och träna, tiden bara flög iväg idag. Solen börjar sjunka mot horisonten och kryssningsfartyget står fortfarande kvar i hamnen.

Det växer Oliander överallt längs med vägen, minns att blommorna är giftiga och att det bara är getter som klarar av att äta dom. Minns att palmerna inte växer här naturligt utan har blivit planterade och jag minns hur galet varmt det blir om somrarna. En ovanligt varm start på maj, säger dom. Man kan ju bara föreställa sig då hur det blir i Augusti, när det förra sommaren var 48 grader i skuggan. Och för tre år sedan 52. Ja, i skuggan.

Är fortfarande så förundrad över hur lite insekter det finns här, inga flugor i maten, inga mygg på armarna, inga getingar som man ska undvika att vifta bort. Däremot katter och hundar, och varje gång vi ser en hund överväger vi om den ska med till kontoret eller inte. Men först måste vi ju veta att någon fortsätter ta hand om den under vintern när vi har åkt härifrån. Och alla fina hundar har halsband! Varför? Till och med min vita bebis har ett gult band om halsen. Åh, alla fina hanar är alltid upptagna.

Dags att lägga in lite bilder på facebook. Hm. Träna var det ja.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0