Dunyaya birdaha gelsin sevgilim...


Om jag skulle födas igen till den här världen...

Allt jag skrev nyss försvann så jag tar en summa summarum. Eftersom jag inte har någon dagbok för tillfället och inte hittade skrivböcker i supermarketen så blir det lite extra blogg istället.

Gick alltså ut och köpte deo. Jim (receptionisten, remember?) bor i Izmir och kom hit för en vecka sen, så han visste inte heller helt säkert vart saker och ting låg. Men han visade mig iallafall helt rätt och efter min shoppingtur gick jag vidare till närmaste pide-restaurang. Där möttes jag av en turkisk kvinna som vänligt förklarade för mig på turkiska att de inte serverade pide just nu men att det fanns i restaurangen intill. Jag tackade artigt på turkiska och gick till nästa restaurang där jag och en söt katt åt kyckling-pide och drack ayran (katten drack inget, den åt bara kyckling).

Ja men det var väl ungefär allt. Har fått nys om att min ena kollega (en utav två) har turkisk pojkvän så henne kommer man ju se mycket av! Det blir väl jag och Sofie i Koss-Doss i sommar. Men hur som helst tror jag det kommer bli bra. Det blir precis vad man gör det till. Och jag kommer göra det bra.

Så det så!

Güten nacht. Eller - iyi geceler.

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0