Det var väl Maris? Eller?


Åh vi har haft får första ankomst. Efter två veckor med klarblå himmel och strålande sol bestämde sig himlen plötsligt för att regna. Och inte bara regna, utan tokregna. Och blåsa, så det var floder på vägarna. Och inte nog med det, det haglade. Ja, i Turkiet, i maj. Det tokhaglade.

På grund av lite oväntade sista minuten ändringar, blev det stressigt på flygplatsen när de första gästerna kom ut. När alla var ute vågade jag nästan inte vända mig om för det kändes som att folk skulle sitta i fel buss och att ingen skulle ha något välkomstmaterial. Men mirakulöst nog var nästan alla på rätt buss och vi kunde ganska snart köra därifrån.

Bussresan var väl det som gick bäst idag. Älskar att sitta där fram på guidesätet med en bra mikrofon och prata om saker jag känner till, saker jag pratat om många gånger förut och som jag vet att gästerna vill höra. Älskar att få dem att skratta och häpnas.

Sen hade vi välkomstmöte, det gick väl sådär. Men klarade att svara på nästan alla frågor efteråt! Litet minus bara när jag berättade om den goda fiskrestaurangen Maris och gästerna såklart skrev ner namnet på sin karta. Och det visade sig att den heter Cinar. Det är inte ens likt! Får skicka ett sms till dom imorgon.

Min hjärna har varit allmänt frånvarande idag, väldigt dålig dag att ta semester hjärnan, snälla kom tillbaka! Orkar liksom inte tänka efter, men å andra sidan gör jag ju ändå det när jag är med gäster. Det är då jag fokuserar och skärper till mig. Men före och efter.. Herregud. Hur som helst kom det jättesöta gäster hit och det känns, trots allt, bra att börja jobba på riktigt igen.

Eftersom bara 5 av 54 kom på välkomstmötet idag kan vi ju räkna med attack imorgon i servicedisken. =O

Men det gör inget, för mitt internet funkar nu! På rummet! Åh vilken lycka att komma tillbaka till civilisationen igen. Yarin görüsürüs, insallah!


Kommentarer
Postat av: Anonym

WELCOME BACK :D

2010-05-18 @ 23:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0