Åh.


Läser Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Åh, så sorglig den är just nu! Fick dricka upp kaffet fort för att inte börja gråta vid frukosten. Och nu vågar jag inte fortsätta läsa.

Anyhoe, snart ska jag och Johanna gå till gymmet! Så peppad, vi ska väga oss och mäta hur många procent fett vi har i kroppen! HAHA! Längtar. Och sen blir det intensiv träning i ett halvår. Insallah. Jag har ju då köpt PLATINUM medlemskap, vilket innebär fri bar (typ juice och protein-milkshake), eget rum med jacuzzi och bastu samt en personlig tränare. Hur nice?

Sen vid ett-tiden åker vi till Serince och jag får träffa mina kära turkar igen, och ikväll flyttar vi till våra egna lägenheter precis intill gymmet. Serince är så fint, det är en gammal grekisk stad som faktiskt först hette Sirkince. En man flyttade dit för länge sedan och levde där själv i många år. Men den här byn ligger högt uppe på ett berg så han fick ta sig in till Selcuk när han skulle handla. När folk frågade honom vart han bodde, svarade han Sirkince som betyder ungefär ful stad. Ingen brydde sig då om att besöka killen. Men allt eftersom upptäckte fler hur fint det var där och greker började flytta in, medan man bytte namn på staden till Serince. Söt stad.

Nu bor ju inga greker kvar eftersom de blev utvisade allihop under självständighetskriget. Men en charmig by i bergen med grekiska små hus och turkiska gummor som säljer virkade sockor. Kan det bli bättre?

Dags att byta om! Blev ju liite stressigt igår, inte göra samma misstag igen. Tjopp!

Kommentarer
Postat av: anele

Åhh, vilken intressant historia, vilken cool och smart liten man! :o stackarn som inte fick ha sin stad för sig själv sen :(

2010-05-08 @ 15:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0