Stabilt!


Ville dela med mig av min besökarstatistik men fick inte bilden inklistrad. Kanske lika bra. Och idag på gymmet när jag skulle kolla mina mått och allt det där, så kom mr freak och ställde sig bakom. Vill bara förtydliga detta för alla:

Det är inte okej att en kille vet hur mycket man väger. Och inte okej nånstans om han vet hur många procent kroppsfett man har.

Så jag sa GIT YAA! vilket betyder typ stick yaaa! och han fattade tydligen piken för han gick. Men han höll sig inte långt borta. Och så har människan addat mig på facebook!? Bara frågar - HUR? Hur hur hur hur HUR? hittade han mig på facebook? Har ett av Sveriges vanligaste namn som man får ungefär sju miljoner träffar när man söker på.

Inte okej. Inte någonstans.

Sen hände en annan rolig grej på gymmet. Jag hade sprungit tio minuter på springmaskinen och var svettig som en galen hamam-turk. Gick med stor möda upp för trappan till damen som arbetar där och bara pratar turkiska.

- Tavlu varmi? frågar jag och känner mig asbäst på turkiska.

Tjejen pekar på ytterdörren och jag undrar sen när de började ha handukarna utomhus. Men gick iallafall ut och tittade, utan att se någon handduk. Tittar mycket frågande på tjejen som pekar på soffbordet där jag verkligen inte kan se någon handduk. Efter ytterligare några svettiga och förvirrade sekunder kommer hon på vad det är jag vill ha.

En handduk. Och handduk på turkiska heter inte tavlu, utan havlu. Tavlu påminner däremot om tavla, som är det turkiska ordet för deras älskade brädspel backgammon. Och såklart stod ett backgammon ute på soffbordet.

Havlu
         Havlu


 Tavla



Måste säga att jag personligen föredrar en handduk framför ett brädspel när jag precis sprungit som en galning på en springmaskin.

Men nu vet jag iallafall vart det finns om jag får lust att spela nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Om det är en bmp-fil går det inte att ladda upp, måste vara en jpg! :D

2010-06-16 @ 19:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0