Inte okej!!


Var helt sjukt trött igår. Minns inte när jag senast sov så djupt. När servicemobilen ringde kl 06.05 visste jag inte vart jag var. Och jag förstod inte vad det var som lät. Efter ett par sekunder kände jag igen signalen och efter ytterligare några sekunder famlade jag efter telefonen på nattduksbordet. Men efter att ha tryckt på svara-knappen, hade jag ingen aning om vad jag skulle säga. Hur var det nu man svarade? Och när jag slutligen fick mål i munnen hör jag dessa ord i mitt öra:

 - Hej jag bor på Ida och undrar när bussen hämtar oss idag till flygplatsen.


AAAARGHHHH!!!!

Alltså snälla människor, vi säger det på bussen från flygplatsen och det står i välkomsmaterialet - tiderna står i hotellboken. Den ligger i receptionen, fullt synlig, och om ni nu inte lyssnat på guiden på bussen och om ni inte har tittat i ert välkomstmeterial. Snälla, jag menar SNÄLLA, ring iallafall kvällen före. Klockan sex samma morgon som ni ska åka, är inte riktigt okej.

Efter detta samtal var jag totalförvirrad, och fattade inte varför jag ställt alarmet så tidigt. Glömde helt bort att vi hade nya bokningar och var tvugna att åka till kontoret innan flygplatsen. Ställde därför om alarmet till den tid vi brukar gå upp och vaknade därmed fem minuter innan vi skulle åka.

Tillbaka hemma nu och har en timme kvar tills välkomstmötet börjar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0