Hej pappa =)

Hej!

Jag har inte pengar på min mobil, bara för sms till turknummer, så jag svarar här.

Jag har hört om prinsessans bröllop men har inte följt det. Har förstått att det är stort därhemma, och hoppas det var spännande när ni såg det i TV =) Ni såg det i TV va?

Skriver endel om danska för att Sofie är dansk och jag umgås en heldel med henne. =) Och så tänkte jag att det är bra att ni lär er lite tills ni träffar henne hehe.

Så här kommer en liten dansk ordparlör!

SV                            DK

Hej                     =    Haj
Hur mår du?      =    Hvordan har du det?
Bra                     =   Fint
Förstår inte        =  Förstår ikke
Prata svenska tack = Snakke svensk tak

Hejdå                 = Adjö

Så. Lycka till =)

Snart kommer ni!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0