Åh.


Sitter här och kastar olyckliga blickar på mina transferskor vid dörren. De har alldeles för hög klack och jag har inte hittat nya vilket innebär att jag såklart måste ha på mig dom idag på flygplatsen, igen.

Tycker så synd om mig själv just nu. Plus att det ska bli 40 grader varmt. Ja, Anneli, stekt anka it is. Fast dom säger att det ska bli svalare nästa vecka - typ 27 bara? HOPPAS!

Det var trevligt igår, vi satt vid ett café vid marinan och han kaptenens son som också är kapten berättade om alla sina vänner och familjemedlemmar som tillhör några av de rikaste klasserna i Turkiet. Hans syster är landets näst bästa flöjtspelerska (säger man så?), hans kompisar äger lyxbåtar i marinan, hans pappa känner ägarna till bussbolag och dykcenter.

Sen berättade han om killen som äger marinan och är Turkiets rikaste man. Han äger sju marinor, två av landets största varuhus och något mer jag inte minns. Han handlade turkiska mattor för 2 miljoner euro när han var här på besök. Alltså 20 miljoner kronor.

Jag köpte ett turkiskt sängöverkast en gång. Det kostade 80 lira. 400 kronor.

Nej hörrni, flygplats och skoskav kallar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0