Melt away with me.


Idag har jag faktiskt jobbat mycket! Eller ja, som en normal dag i en guides liv åtminstone. Det var lite ovanligt ;)

Hade utflykten till Efesos med 37 gäster, och det gick så sjukt bra! Egentligen gick det nog som det brukar, jag sa samma saker och på samma sätt jag alltid gör, men av någon anledning var gästerna ovanligt nöjda. Redan efter bussresan dit, när jag bara pratat i 20 minuter på bussen, kom två av dem fram och sa att jag var jättebra på att berätta!

Skriver inte detta för att skryta, vill bara visa min tacksamhet. Vi skandinaver är inte alltid så bra på att berätta för folk när vi tycker att de gör något bra, men idag gjorde mer än hälften av gästerna det, vid flera olika tillfällen. Och man blir ju så himla glad! Ska själv försöka att tänka mer på det, att ge positiv respons till människor och inte bara tänka det i huvudet. De förtjänar att höra det.

När jag kom hem höll jag på att dö eftersom jag inte ätit någon frukost och klockan var nästan två. Stod vid baren utanför våra lägenheter för att beställa en sandwich när Pauliina skrev att hon hade pyttipanna färdig hos sig. Alltså skoja inte, vilken ängel hon är! Men innan jag kunde äta körde jag till två av våra hotell och bokade utflykter åt gäster som ringt medan jag var i Efesos.

Efter maten däckade jag som en sten och det var helt galet svårt att gå upp när alarmet ringde men upp gick jag, och så åkte vi iväg och hade eftermiddagsservice i några timmar.

Och nu är jag här. Om en timme åker vi iväg till Yucca och äter födelsedagsmiddag, chefen fyller nämligen 25 imorgon. Igen.

=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0