Jag kan inte förlora.


Har blivit mycket mer tålmodig nu än för några år sen. Eller nja, egentligen inte. Men jag är så mycket bättre på att inte visa min otålighet! Iallafall i vissa fall. Som när man väntar på något. Istället för att tjata, så väntar jag lite till. Och lite till.

Beror ju helt på vad det är jag väntar på. I många fall måste man tjata, som när gästen saknar handduk på rummet, då ligger jag på som en igel tills dom fått den. Men när det kommer till andra saker... Har jag lärt mig att vänta.

Och medan jag väntar, gör jag andra saker för att ignorera min frustration. Städar, tränar, skriver. Bloggar. ;) Ja, som ni ser väntar jag på något nu. Och skulle det inte komma, så har jag istället åstadkommit något under tiden. Kanske fick jag inte det jag längtade efter, men jag har istället fått en städad lägenhet, en mer vältränad kropp och en hel del annat som jag inte hade lagt ner lika mycket energi på om det inte vore så att jag var så frustrerad.

För att jag måste vänta.

Så ni ser - det är en win-win situation.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad väntar du på då?

2010-07-27 @ 00:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0