Günaydιn arkadeşlar !


Godmorgon kompisar,

Känner mig rätt så peppad idag. Har nämligen inte haft frukost hemma på evigheter men igår köpte jag mig en fin liten turkisk yogurt! Och så har jag torkade blåbär och jordgubbar, nötter, flingor och honung. MMMMMM det kommer smaka så gott.

Jag vet att ni verkligen undrar, så nu ska jag berätta för er hur min dag ser ut.

Först ska jag åka runt till massa olika hotell med vår buss, hämta upp gäster som ska hem och ge dem information som de behöver innan de kommer fram till flygplatsen.

Sen ska jag stå på flygplatsen och se till att incheckningen går bra, svara på frågor, kramas hejdå och bara se allmänt glad och snäll ut. Efter att alla checkat in, går jag ner till ankomsthallen och säger hej och välkomna till de nya gästerna som kommer. Ser tillsammans med mina kollegor till att alla går på rätt buss och när vi har alla med, sätter jag mig i en av bussarna och åker med till Kusadasi. Har välkomstmöte på vägen dit i mikrofonen.

Och så, efter att ha släppt av alla nyankomna gäster, skyndar jag mig hem för en välbehövlig lunch. Kommer vilja däcka lite efter det men tror inte jag hinner, för kl fyra har jag avtalat möte med några gäster på ett hotell. Kl fem har vi hotellservice på ett annat hotell och kvart i sex har jag ännu ett avtalat möte som jag ska iväg på. Efter detta kör jag nog mig själv till kontoret, lämnar biljetter och fixar lite, innan jag åker till det sista mötet kvart över sju.

Så ser dagen ut, men vi får väl se hur det blir. Brukar nämligen inte ha så tur med mina bussar. Det kommer antagligen stå en minibuss och vänta och så blir jag en timme sen till alla stopp.

Oj vad är det där som låter? ÅÅH det är ju min yogurt som ropar på mig!

MEN VI SES DÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0