For what its worth.


Vill inte avslöja för mycket här, men jag är glad att jag inte väntade längre. Samtidigt glad att jag väntade tills idag. Har inte så stora förhoppningar, men tänker njuta och suga in alla glada ögonblick som komma skall, man vet aldrig hur länge det varar. :)

Hellre ledsen en stund efteråt med fina minnen att se tillbaka på, än småledsen under en längre tid utan några glada minnen alls.

Det är iallafall min livsfilosofi! Idag jobbade jag 10 timmar. Eller nja, jag jobbar faktiskt fortfarande, har bara en liten blogg-paus. Håller på att ringa runt till hotellen för att trippelkolla att alla bokningar stämmer för imorgon. Mobilen är på laddning nu, snart fortsätter jag och sen blir det gymmet.

Bara ett hotell som jag bävar för att ringa. Varför är det alltid de stora all inclusive hotellen som är så fruktansvärt dåliga på engelska? Som i måndags när jag skulle ringa och be att få prata med kliniken på ett större all inclusive hotell.

- Hello! Can I speak to the clinic please?
- Yes of course, what roomnumber?
- No, can I speak to the CLINIC, please?
- Yes, you need cleaning to your room?
- No, no cleaning. I want to speak to the CLIIINIC. Please.
- Yes. Cleaning. What roomnumber?
- Ok. Can I speak to your friend in reception please?
- Your friend?
- No. I want to speak to your friend.
- Are you sick?

Det hotellet jag ska ringa till nu är tusen gånger värre, för de vidarekopplar en tio gånger under ett och samma samtal. Såhär:

- Hello! Im calling from ---.
- One minute please.

PIIIIP

- Yes?
- Öh.. Yes hello?
- Yes. Hello?
- Hm, ok. Hello, Im calling from ---. We have a problem in room 315.
- Ok madame, one minute please.

PIIIIP

- Hello, yes, can I help you?
- Yes, Im calling from ---, we have a problem in room 315. The light doesnt work.
- The light doesnt work?
- Exactly, can you please send some technicans over?
- Hold the line please.

PIIIIP

Och alltså, nej, jag skojar inte.

Tror faktiskt jag måste ha en kopp kaffe innan jag ringer.


Kommentarer
Postat av: minimajs back on track

fin filosofi maistro! våga hoppa! =D det blir fina minnnen i slutet och man lär sig av allt! PUUSSSSSZZZZZZZZ hur gick samtalet?

2010-08-02 @ 11:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0