?


Varför blir våra flygplatsdagar alltid kaos?

Det är ju praktiskt taget omöjligt, att något ska krångla på flygplatsen. Det är bara så upplagt för att allt ska flyta på perfekt. På tisdagar har vi ett enda flyg och på torsdagar två, om man inte räknar med det finska som vi inte ens märker av, eftersom det landar före våra.

Men ändå, ändå blir det fel varenda gång. Och alltid på min buss! Några exempel:

Förra veckan skulle jag ha två bussar. En som jag skulle sända iväg med lite information och en som jag skulle åka med till flygis. Först gick allt bra, jag sände iväg den ena och väntade på den andra.

Som inte kom. Det hade blivit fel, fråga mig inte hur eller varför, men min buss hade åkt med Therese till andra sidan av Kusadasi medan hennes minibuss kom till mig, tjugo minuter för sent. Summan av kardemummam blev att jag fick vänta tills minibussen åkt till Therese och hennes stora buss kommit tillbaka till mig.

En timme sen till alla hotell men ändå log jag och svarade lugnt till alla gäster att ja, såklart ni hinner med flyget! Hmm, var lite orolig men det gick ju bra som sagt.

Sen kom min familj och tre gäster saknades på en av våra bussar som skulle köra till hotellen från flygis. Alla andra hade kommit ut och ingen fanns kvar inne vid bagagebanden, plus att ingen hade gjort PIR-raport, ni vet som man gör om ens bagage inte dyker upp. Så vi antog att de helt enkelt tagit sig till hotellet på egen hand, vilket händer ibland.

En kvart efter att vi kört från flygplatsen ringer de till Therese och säger att gästerna har kommit, hon måste vända om.

Inte så glada gäster på den bussen, och vi kommer inte vända om nästa gång. Om ens väska kommer sist av alla och ingen annan finns kvar inne vid ankomsthallen, då går man bara inte på toaletten. Och speciellt inte alla tre på samma gång.

Jaha och sen idag då. Jag och Therese hade precis skickat våra vanliga "idag går allt perfekt" sms till varandra när hon ringer och säger att jag måste hämta 8 gäster på ett av hennes hotell. De skulle egentligen gå på vid ett annat ställe och hon hade ingen plats för dem. Så jag åker dit, och upptäcker att de inte alls är klara att åka. De har problem med sina rumsräkningar.

Vet inte vem som hade rätt eller fel i den frågan, men gästen fick efter en halvtimme lite mer pengar. Dock verkade varken hotellpersonalen eller gästerna helt nöjda. Fyra gäster hade redan ringt på servicemobilen och frågat vart bussen var och vi hade ingen tid att fortsätta diskutera, så vi körde.

Nästan en timme sen till alla hotell. Igen.

Nej, jag förstår verkligen inte. Men nästa vecka, då ska allt gå perfekt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahhahahah åh. OFTA dom går på toaletten! ALLIHOPA! suuuuuck! haha

2010-07-15 @ 18:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0