Besluts.Ångest.


Okej jag vet att detta kommer låta som ett lyxproblem, och det är det. Men det är fortfarande ett problem och jag vet inte hur jag ska göra. Okej här kommer det.

Vad ska jag göra i vinter!??!

Mina alternativ är (förutom alla våra destinationer i hela världen, eller att säga upp mig och allt annat man kan välja bland isåfall)

* Söka tillbaka till Dominikanska. Min chef vill ha mig dit och både hon och jag har en del bra idéer till förbättringar från förra året. Det kommer va rätt lugnt dock, ett svenskt flyg varannan vecka. Men känner man till Dominikanska Republiken så är det underförstått att en säsong där inte skulle bli helt lugn.

* Thailand. Jag menar, man kan väl inte arbeta som guide i flera år utan att ha arbetat i Thailand? Är lite sugen på en stor destination, som Phuket, som är en av våra största under vintern. Prova på ett nytt ställe och ha massor av kollegor att umgås med. Problemet här är att det ju lätt blir gruppindelingar i teamet och sånt, vilket det aldrig har varit i de mindre teamen jag jobbat i.

* Åka hem. Åh jag vet inte. Saknar min familj! Det är bara därför jag vill hem, och kanske lite för att jag börjar få ålderskris som vanligt. Men mest pga familjen. Samtidigt vet jag ju inte alls vad jag ska göra hemma? Vill rädda världen! Får helt panik av alla oljeutsläpp och klimatförändringar, men vet inte hur. Och ärligt talat har jag inte försökt lista ut det speciellt mycket heller.

Hm.

Hjälp?

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-07-16 @ 08:49:33
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: claudia

god morgon, sovit gott? :)

2010-07-16 @ 09:24:54
URL: http://qlaudiia.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag vet vad du menar, jag hade jätteångest när jag skulle bestämma mej, men helt plötsligt fick jag lägenhet och allt och jag kände antingen nu eller om fem år typ... Men det är klart, ibland undrar jag ju om jag gjorde rätt... Det är ju ett drömjobb om man bortser från vissa gäster... Vi hade ju kul på GC med ett större team, men det var ju oxå där jag kände mig mest utanför, det var ju vi i vår egna grupp som man trivdes med, det är ju alltid problemet... En kompis här hemma jobbade en sommar i Phuket och hon älskar det... Det är ju kul att se världen. Annars finns ju DXB, så kan jag hälsa på i vinter ;) "Du finner svaret i dig själv, hjärtat" ;)

2010-07-16 @ 15:27:38
URL: http://lambima.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhhh, oroa dig inte, vad du än väljer kommer det att bli rätt :):):)



Jag tycker nästan thailand.... fast jag vet inte.... välj det du själv vill utan att tänka helt på andra :) vi saknar dig jättemycket vi också!! men vi har ju hela livet på oss att umgås :D

2010-07-17 @ 12:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0