Yavsak!


Iptin, orusbu cici, serefsis.

Har lärt mig bad turkish words idag. Det började med att jag kom tillbaka från Efesos-utflykten och gick till Yucca för att träffa min blivande Dominikanska-kollega som nu jobbar på Samos och kom över hit för en dag. Efter att han gått tillbaka mot hamnen strosade jag runt lite och började prata med en servitör på cafét jag satt på igår. Sen pratade vi mer och mer och det slutade med att jag lärde honom svenska, han lärde mig fula ord på turkiska och bjöd mig på islatte och kaffe.

Kan inte säga det nog: Jag älskar Turkiet! Älskar att allt är så spontant, att man kan gå en promenad genom stan och aldrig veta var eller hur den slutar. Vilka man kommer träffa på vägen och vad för planer man kommer göra. Samtidigt fungerar allt så bra här, turkarna är verkligen extremt serviceminded.

Sen finns det ju smågalna turkar också, men de piffar bara upp livet mer. :) Något att skratta åt efteråt liksom. En rolig historia när man äter middag med teamet på kvällen.

Åh det är så varmt. Slog på airconditionen, har bara båtutflykt imorgon så det gör inget om rösten försvinner. Men det är fortfarande så sjukt varmt! Igår la jag en handduk i duschen och somnade med den blöta kalla handduken över mig. Ahhh. Svalka, ge mig svalka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0