Varför blir det alltid såhär?


Jag har vetat att Jonte ska komma sedan början av säsongen. Datumet har varit set sedan rätt så lång tid tillbaka. Och det är ingen överaskning att hon ska bo hos mig.

Ändå ligger jag nu här i min säng, kvällen innan hon kommer, och inser plötsligt att lägenheten behöver städas. Jag har ingen mat i kylskåpet, åt upp det sista idag och slängde resten eftersom det var mögligt. Har inte ens två stolar till min balkong. Ska vi dela täcke?

Nej det här var inte så förberett. Men det löser sig. Jag snabbstädar ikväll och så kan vi äta ute imorgon. Yucca är billigt och bra!

Therese var jättesnäll och sa att hon kan ta min eftermiddagsservice, om vi byter buss. Jag tar alltså hennes buss med massa hotell från flygplatsen och hon tar min med typ fyra stop och så slutar jag efter flygis och hon tar min service. Bra deal! tänkte jag och sa tacksamt ja.

Så kom jag på att jag precis tackat ja till att ha bussen med det överbokade hotellet. 6 av rummen kommer inte få bo där, och nu har jag alltså gått med på att vara mr bad guy som ska ge dem beskedet på flygplatsen.

Äh. Det är värt det! Jag får extra kvalitétstid med Jonte. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0