Musik ♥


Det gungade väldigt mycket på hemvägen på båtutflykten idag. Ett par gäster blev skrämda, jag försökte lugna dem. Vet inte om det lyckades men de var iallafall glada när vi kom iland. :) Öh ja, kanske inte lyckades så bra med andra ord.

Började själv bli orolig för min sjösjuka, brukar inte bli sjösjuk men efter valsafari-incidenten i Dominikanska i vintras (jag såg inte en enda val från toaletten, för att fatta det kort) så har jag blivit lite nojjig. Men en gäst vars pappa är sjöman, tipsade mig om att hålla blicken på en fast punkt som inte rörde sig. Har hört det förut men aldrig provat - men åh det funkade helt super! Skönt, det är inte kul att bli sjuk under en utflykt när man guidar.

Minns min magsjuka påväg hem från Kairo förra vintern. Längsta bussresan i mitt liv!

Men det jag egentligen ville säga med det här inlägget, var hur mycket jag älskar musik. För när jag bad kaptenen att starta lite slow music, så kändes det genast så mycket bättre. Alla tankar på sjösjuka bara försvann. Och just nu är jag i full gång med att uppdatera min chill-lista på spotify.

Om ni har någon bra chill-låt, säg till! :)





Kommentarer
Postat av: Lena

En fast punkt i horisonten var vad som gällde på vägen hem från Kusadasi till Samos...

2010-08-10 @ 15:05:59
URL: http://lambima.blogg.se/
Postat av: Anonym

kolla låter med wakeywakey! dom har bra musik! :D och simon norrsveden

2010-08-15 @ 10:36:27
Postat av: Anonym

åh, är det majan som tipsade om simon norrsveden?? :D duktig!!! melissa horn har fina låtar :)

2010-08-15 @ 19:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0