Kaffe-abstinens!


Fast nu har jag druckit kaffe och är lite lugnare. Fick faktiskt huvudvärk där ett tag, inte helt okej. Men nu efter två koppar STARKT kaffe från Kipa supermarket känner jag mig på G igen! När Therese kommer tillbaka från gymmet ska vi till Kipa igen och shoppa mat och dryck. Kylskåpet ekar av tomhet och min mage likaså, åt ännu en knäckemacka nyss med Kalles underbara kaviar på. MMMMMM.

Och HERREGUD vad man lär sig mycket varje dag! Idag har jag till exempel lärt mig detta:

- Man kan se vad mediciner innehåller på www.FASS.se.
- Laktos på spanska heter Lactosa.
- Har börjat förstå varför bagage ibland försvinner mellan Stockholm och Izmirs flygplats. Gästerna sätter tydligen på sina bagagelappar själva i de nya automaterna och ibland sitter de fel och otydligt och sedan lastar man på Izmir och Las Palmas bagage tillsammans med någon flygplats i Grekland så det är ju faktiskt inte helt vilt konstigt om de blandas ihop där någonstans på vägen.
- Chauffören som bor i Tyskland på vintern och alltid svär när han ska köra upp till Ida Aparts heter Jasar.
- Silverbibeln finns i Sverige.

Har säkert lärt mig ännu mer, men hinner inte tänka efter för nu ska vi tydligen åka om tio minuter. Och det är förmodligen pinsamt att jag inte visste att silverbibeln finns i Sverige, men det är ju såhär att jag vet tusen gånger mer om Egypten och Turkiet än jag någonsin vetat om mitt eget hemland.

Kanske borde åka på en såndär guidad turisttur när jag kommer hem på semester nästa gång. Någon som vill med?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0