Goodnight moon.

Kan vara en bra idé att sova nu, har ju en krävande dag imorgon när jag ska titta på tallrikar i två timmar och sen köpa en hylla.

Off yaa.

Så säger man i Turkiet. Off yaa. Har försökt pigga upp min turkiska lite, är ju ungefär lika grym på turkiska som på spanska så egentligen behövs det inte men läser lite ändå för sakens skull.





För er som inte känner mig (kul att ni läser min blogg, hej!) så var det där ett skämt, kan ungefär tio meningar på turkiska. Men faktiskt lyckades jag ha långa samtal med busschaufförerna i slutet på förra sommaren! Det är sant. Ioförsej var det chaufförerna som pratade och jag satt mest och sa evet, tamam och insallah när det passade in. Men jag FÖRSTOD! Och det är ju faktiskt rätt coolt.

Sen har jag spridit min talang vidare. I Turkiet får man ju små rosor av servetter från turkarna på alla restauranger. Var helt galet stolt när jag lärt mig att vika dessa små rosor och nu har jag som sagt spridit vidare denna charmiga vana till Anklet. Hon var riktigt bra på det!





Shez zo coool.

GODNATT!


Kommentarer
Postat av: the rose-girl

Åhh, du var en mei a mei a lärare! eeeh.. kan man säga så på arabiska? Mycket bra? Och huuuur stavas det?

2010-04-27 @ 12:22:15
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0