Svea rike.

Vet att jag tjatat om FRISK LUFT!! ända sen jag kom i tisdags kväll, men GUD vad skönt det är att kunna dra ett djupt andetag och känna sig uppfriskad. Känna hur luften renar, inte förorenar, och att bli pigg bara av att sticka näsan utanför dörren.

Det är fem plusgrader men jag har knappt lagt märke till molnen på himlen. Är inte det minsta besvärad av vattenpölarna på marken och duggregnet på stan. Skulle jubla av glädje om det kom snö. Jag har ioförsej alltid älskat vintern, men tror att lite distans gör att man uppskattar Sverige så mycket mer. Allt är så vackert, de nakna trädtopparna mot mörk himmel, de oranga löven som fortfarande ligger på marken och månljuset som speglar sig i vattenpölarna på cykelvägen.

Ankom till Arlanda vid halv åtta-tiden i tisdags kväll från 1,5 månad i Egypten. Skönt att träffa alla vänner där från förra året och underbart att uppleva Kairo igen (och igen och igen och igen) men nu är det helt otroligt skönt att vara hemma och träffa familjen. <3 Tänker på er massor och det är er jag längtar hem till ibland, ni som gör att jag ständigt har planer i bakhuvudet på att sluta och flytta tillbaka hem. Ni är mitt allt, och jag njuter verkligen varenda minut hemma i kylan.

Men det kryper i mig lite samtidigt, av förväntan, sorg och nervositet inför nästa destination. På onsdag hoppar jag på ett nytt flyg med byte i Frankfurt, slutdestination Santo Domingo. Dominikanska Republiken.

Men än så länge är jag inte ens halvvägs in på semestern och skjuter alla framtida funderingar åt sidan (hmm.. några av dom iallafall). Ikväll blir det min första utgång i Sverige på 2,5 år och förväntningarna är höga! Haha, nej det är dom inte men vi kommer nog ha en kul kväll iallafall. Och på söndag åker jag över till Stockholm för o träffa kompisar o jaga nya transferskor med Lars.

Ta hand om er där ute i novembermörkret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0