Kristaller.

Måste erkänna att jag glömt ur kallt Sverige blir på vintern. Visste att det var vackert, men så KALLT?! Att hela världen fryser till is över natten, det är ju helt otroligt. Trädet utanför altanen är täckt av frostkristaller och klänningen jag hängde ut på tork igår frös till is.

Om sju timmar sitter jag på flyget till Frankfurt påväg bort från istid mot varmare breddgrader. Vrida tillbaka klockan fem timmar och vädra rummet för att undvika mögel pga den höga luftfuktigheten. Det kändes konstigt att packa ner flipflops när termometern visade på 0 grader och jag känner inte riktigt för att använda mina strandklänningar på några månader.

Till Barret:

Hello Saferide - Long Lost Penpal
Hello Saferide - Loneliness is better when you're not alone


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0